Sindets forvandling

Skik jer ikke lige med denne verden, men lad jer forvandle gennem en fornyelse af jeres sind,..".”

(Rom. 12:2)

 

- Mødereferat, Blåkildekirken d. 16. april 2017

 

Er Jesus herliggjort i sin menighed?

Jesus bad til sin far i Himmelen. Han ønskede at blive herliggjort i sin menighed: "...ikke for verden beder jeg, men for dem, du har givet mig, for de er dine;  alt mit er dit, og dit er mit, og jeg er herliggjort i dem." (John. 17: 9-10).

Vi er blevet udvalgt med det formål at Jesus Kristus skal blive herliggjort i vores liv, i hans menighed og i hele kristendommen, men er han blevet det?

Denne herliggørelse kan ikke finde sted hvis vi har et vredt sind, eller hvis vi er bitre. Dette er et sindelag som ikke herliggør Jesus, og derfor er det så vigtigt at vores sind bliver forvandlet.

Vi kan ikke stå på møderne og brede hænderne ud i lovsang, og når vi kommer hjem, så giver vi udtryk for vrede og bitterhed. Vores børn kan ikke forstå hvorfor vi er én person på møderne, og en helt anden når vi kommer hjem, det herliggør ikke Jesus.

 

Alle mennesker har sygdom i sindet

Alle mennesker har sygdom i sindet, fordi synden er trængt igennem til alle mennesker, og til hele mennesket. Før jeg mødte Jesus var der intet i mig som var uden synd. Min ånd var død, mit sind var fuld af ondskab, mine følelser var et hundrede procent egoistiske, og jeg udnyttede mine omgivelser for at få det bedste ud af livet. Jeg tog fra andre mennesker i stedet for at være givende, alt i mig var gennemtrængt af synden. Derfor skal hele mennesket have del i det som Bibelen kalder frelse. Frelse er ikke alene at have navn af at være en kristen, men at bære et vidnesbyrd om Jesus, at blive delagtiggjort i guddommelig natur (2. Peter 1:4). Frelse er fornyelse af sindet og forvandling af hele mennesket, ikke forandring, men forvandling. Gud forandrer ikke nogen, han forvandler mennesker. Gud sætter ikke en ny lap på en gammel klædning, men han forvandler det hele. Den sidste og endelige forvandling får vi når Jesus kommer igen.

 

Hvad ville du lave om på hvis Jesus kom i morgen?

Hvad ville du gøre hvis du fik at vide at Jesus kom i morgen? Hvad ville du lave om på? Hvad ville du bruge natten til at lave om på? Alt hvad du kunne tænke dig at lave om, få det gjort nu! Bibelen taler om at vi skal berede os for Jesu komme.

Der er ikke frelse undtagen ved navnet Jesus; der er ikke frelse ved kirker, ceremonier eller religioner.

 

Dåben er ikke en mægtig oplevelse

Jeg glæder mig ikke over at unge mennesker bliver hurtigt døbt, for jeg har den erfaring at hvis man tror at dåben er en mægtig oplevelse, så tager man fejl. Vi har haft mange unge mennesker som er blevet hurtigt døbt, men hvor er de henne i dag?

Når vi kommer til tro på Jesus, så bevirker den tro at vi vil følge ham. Den første efterfølgelse er at vi vil døbes. Dåben er en voksen og moden beslutning om at vi vil vende om og leve et helt nyt liv som er beskrevet i Romerbrevet kapitel 6. Dåben er en meget, meget vigtig beslutning som bør have indflydelse på hele vores liv, men også på vores evighed.

 

Vi flygter når der er angst i sjælen

Jesus elsker de unge mennesker og vil gerne have fat i dem, men mange unge mennesker flygter ind i alkohol og narko, fordi de går med en angst i sjælen, der er frygt i det indre, skjulte menneske. Sjælen kan kun tilfredsstilles ét sted, hos Jesus Kristus. Det er kun ham som har det, der kan fylde tilværelsen.

 

Mennesker kan være så venlige

Vi kan møde mennesker som kan være venlige, men hvis vi krydser deres vej, så vil det vise sig hvad de indeholder. Mennesker med et ufornyet sind er ikke til at stole på, vi ved ikke hvad de indeholder. Lad os følge Guds ord og blive forvandlet i vores sind. Jesus er vores mægtige frelser, og han kan forvandle vores sind.

Til top