Nyhedsbrev november 2018

Vi har modtaget den dyrebare regn, og vi er så taknemmelige. Alt omkring os er blevet grønt, og alle landbrugsmænd forventer en høst i år. Gedeavlerne glæder sig over at dyrene kan finde føde på marken, for det vil forbedre muligheden for gedemælk og gedeost.

Menigheden har det godt. Vi har arbejdet i henhold til ledelse fra Helligånden. Vi har været samlet om Guds Ord og åbnet op for Sandhedens Ånd. Der er endnu meget modstand her, men vi ønsker at været et personligt vidnesbyrd for katolikkerne, noget som kun er muligt i Kristus.

Vores børn er blevet undervist i Guds Ord. Suely har undervist dem og de får Bissapi drik bagefter, alle er glade for det.

De unge mennesker i menigheden er bekymrede fordi der ikke er noget arbejde, men jeg rådgiver dem og beder for dem til at stole på Jesus og lægge alt frem for Ham. Hemmeligheden er at stole på Jesus, være trofast i tiende, og leve for at behage Gud efter hans Ord. Flere af de unge må rejse til andre øer for at finde arbejde.

De unge fra Calheta (en landsby på den anden side af øen) har besøgt os i en weekend, og vi har været samlet om Guds Ord og bønnen, og vi har også hygget os sammen.

Vores venner Filomena (en enlig mor) og Glória er rejst til hovedstaden for at gennemgå operationer på hospitalet. Glórias situation ser ud til at været den mest komplicerede med en knude på halsen. Der skal sendes en prøve til Portugal for at analysere hvad det er.

Vi har læst meget i Johannes 5:1-9 og Romerne 13:11-14 Det er vigtigt for os kristne at kende den profetiske tid som vi lever i. Vi må ind i den rigtige position til Jesus Kristus. Vi må ydmyge os og erkende at dette er Guds time. Vi kan vælge mellem at adlyde og leve eller forblive i vores elendige situation hvor tristhed og depression vil overtage mere og mere. Jesus græd fordi de ikke kendte Ham og ikke tog imod Ham da han besøgte sit folk. Dette skal være en advarsel til os om at følge de ord Han har talt om den sidste tid inden han kommer igen, og forstå at tiden er nær. Det er ikke tid til at sove, lad os forblive i lyset.

Filip Fernandes